Grejna sezona počela, „Beogradske elektrane“ koriste rezervno gorivo

Prema Odluci Skupštine grada Beograda o snabdevanju toplotnom energijom u Gradu Beogradu, grejna sezone 2010/2011. počela je danas, 15. oktobra 2010. godine. Sva postrojenja „Beogradskih elektrana“ već 5. oktobra, 10 dana pre zvaničnog početka grejne sezone, počela su da proizvode i isporučuju korisnicima toplotnu energiju koristeći rezervno gorivo – mazut.

Zbog neizmirenog duga prema JP „Srbijagas“ za energent koji je utrošen u prethodnoj grejnoj sezoni, a koji iznosi više od 4,3 milijarde dinara, preduzeće je prinuđeno da i dalje troši rezervno gorivo – mazut i time ugrožava stabilnost rada u slučajevima eventualne gasne krize i izuetno niskih temperatura vazduha u daljem toku grejne sezone. U proteklih 10 dana utrošeno je čak oko 15 odsto ukupnih količina rezervnog goriva – više od 8.000 tona mazuta. Zbog stabilnosti sistema grejanja u celoj grejnoj sezoni, postrojenja smeju da potroše još oko 4.000 tona mazuta na osnovu kojih će biti obezbeđeno grejanje korisnicima za još četiri do pet dana. Takođe, nećemo moći da garantujemo propisane režime rada toplotnih izvora, odnosno temperature u stanovima na svim grejnim područjima.

Još jednom apelujemo na neplatiše da izmire svoje račune jer nemaju pravo da ugrožavaju korisnike, kojih je više od 80 odsto, a koji uredno plaćaju svoje račune. Da su izmirili svoje obaveze prema preduzeću (ukupno oko 5,2 milijarde dinara), „Beogradske elektrane“ bi bile u situaciji da sa „Srbijagasom“ ugovore snabdevanje tim energentom po značajno povoljnijoj ceni, ali i da garantuju kvalitetnu isporuku toplotne energije svim korisnicima u toku cele grejne sezone.

U sadejstvu sa „Infostanom“ preuduzimaju se sve mere za poboljšanje stepena naplate od neredovnih platiša koje podrazumevaju isključenja sa sistema daljinskog grejanja, ali i utuženja i prinudnu naplatu koju sprovode nadležni sudovi.

Naglašavamo, Dispečerski centar preduzeća ima stalni uvid u Finansisjki modul JKP „Infostan“ na osnovu kojeg će moći da proveri stanje uplata korisnika. Pri prijemu reklamacija, dispečeri preduzeća će od danas od korisnika tražiti takozvani „ident broj“ koji se nalazi u levom gornjem uglu računa koji izdaje „Infostan“. Tako će neredovne platiše biti upozoravane da nisu izmirili svoje obaveze, dok će preduzeće redovnim platišama posvetiti maksimalnu pažnju i dati im prioritet prilikom otklanjanja reklamacija koje se odnose na kvalitet grejanja tokom cele grejne sezone.

Beograd,
15. oktobar 2010.