Саопштење у вези са стањем система даљинског грејања

Београд, 12. октобар 2021. – ЈКП „Београдске електране“, су 7. октобра 2021. године, у раним поподневним часовима почеле да испоручују топлотну енергију потрошачима. Наиме, због пада спољашње температуре ваздуха, сви топлотни извори су из хладног динамичког режима прешли у режим топлих функционалних проба система.

Tоплотни извори „Београдских електрана“, 14 топлана и 22 котларнице су у функцији производње и дистрибуције топлотне енергије. Тренутно не постоји ниједан већи квар на топловоду. Дакле, нема системских поремећаја у производном, нити у дистрибутивном сектору.

Подсећамо, јавно комунално предузеће ЈКП „Београдске електране“ топлотном енергијом снабдева више од 22,5 милиона квадратних метара стамбеног и пословног простора, односно више од 360 хиљада станова корисника.

У систему предузећа има више од 9.000 топлотних предајних станица, и као сваке године на почетку сезоне, веома мали проценат подстаница није у функцији испоруке топлотне енергије.

Тако корисици који се греју из подстаница из Вртларске 39 и 49 и Тошиног бунара 9 неће имати испоруку топлотне енергије до званичног почетка грејне сезоне због повезивања реконструисаних подстаница на навоизграђени топловод. Све ово је предуслов за гашење котларнице у Вртларској улици. Такође, неколико подстаница на грејном подручју Новог Београда није у функцији испоруке топлотне енергије јер је током ремонтног периода урађена модернизација (уграђена је потпуно нова опрема) и неопходни су обимни електро радови на повезивању електро инсталација. И ови корисници ће најкасније до 15. октобра добити грејање. Након модернизације подстаница, корисници ће имати квалитетнију и поузданију испоруку топлотне енергије.

Радови на топловоду и модернизацији комора код ауто сервиса „Килер“ (блок 7а) приводе се крају и део корисника из овог дела града ће већ данас, 12. октобра, добити грејање. Приоритет је Дом пензионера у Марије Бурсаћ 49. Такође, корисницима који се топлотном енергијом снабдевају из топловода у Луја Адамича (угао са Јернеја Копитара) ће већ данас бити топли домови. Обимни радови у овом новобеоградском блоку су неопходни због делимичног гашења топлане „Земун“. Убудуће ће се корисници који се топлотном енергијом снабдевају из тог топлотног извора грејати из топлане „Нови Београд“.

Данас 12. октобра, грејање ће добити и корисници који се топлотном енергијом снабдевају из топловода у Милана Ракића који због радова на реконструкцији нису имали топле пробе. У питању је шест подстаница у Душана Радовића и Витезова Карађорђеве звезде.

Подсећамо, као и на сваком почетку грејне сезоне, постоје и кварови на инсталацијама у појединим зградама у свим деловима града. Неретко се дешава да су објекти без грејања због радова које су власници станова, без знања и сагласности предузећа, управника или скупштине станара, обављали током лета, па су празне инсталације у згради.

Запослени, односно теренске екипе којих има 67 и распоређени су на свим грејним подручјима, чине све како би сваки проблем био отклоњен у што краћем року. У просеку, на почетку сваке грејне сезоне, Диспечерском центру дневно буде упућено око 1.200 рекламација. У односу на укупан број потрошача (360.000 станова) реч је о промилима.

Молимо кориснике да на број телефона Диспечерског центра 011/2093-011 пријављују искључиво негрејање целих објеката. Тренутно, до званичног почетка грејне сезоне, 15. октобра приоритети су рекламације које се односе на цурења на инсталацијама и негрејање целих зграда или делова зграда.

Такође, корисници могу да пријаве рекламације и на бесплатне бројеве телефона Беоком сервиса: 0800110011 и 011/3090007.

Када је у питању рад Диспечерког центра, сви оператери су активни и примају рекламације корисника. До загушења долази због великог броја позива суграђана јер се неретко дешава да више станара из једног објекта зове због исте пријаве. Зато надлежни из „Београдских електрана“ моле професионалне управнике и председнике скупштина станара да они контактирају оператере Диспечерског центра како линије не би биле преоптерећене.